La ce folosesc rulmentii axiali?
La ce folosesc rulmentii axiali?
Un rulment axial este conceput pentru instalatii de inalta precizie si cu performante foarte bune la viteze mari. Acesti rulmenti au bile si au fost special proiectati pentru a sustine sarcini axiale. Dispunerea axelor parincipale in cazul masinilor unelte este foarte precisa. Ele trebuie sa aiba capacitatea de a sustine o incarcatura mare si in acelasi timp trebuie sa fie potrivite si pentru un ax car esa supore viteze mari.
Capacitatea de incarcare crescuta duce la o reducere a vitezei maxime, in mod natural. Prin utilizarea de rulmenti SKF noi acum este posibil unificarea ambelor cerinte.
Ce avantaje ofera rulmentii axiali?
Rulmentii axiali vin cu mai multe avantaje importante:
- Pot sa suporte sarcini axiale foarte mari;
- Au capacitatea de vizteza a rulmentilor axului principal;
- Sunt foarte robusti si durabili;
- Suporta doar sarcini axiale si nu sarcini radiale, pentru a suporta ambele tipuri de sarcini aveti nevoie de rulmenti radial-axiali.
Ce design au acesti rulmenti?
Rulmentii axiali de la SKF sunt inclusi in standardul de precizie P4S si sunt in general oferiti in seturi gata de montat pentru instalatii de preincarcare din calsele usoare L si medii M. In plus, acesti rulmenti sunt echipati si cu o cusca din material dur, laminat. Diametrul alezajului este cuprins intre 50 mm si 200 mm.
Rulmentii sunt disponibili in dimenisiuni variate pentru a se potrivit unui numar cat mai mare de aplicatii. Unghiul de contact este de obicei de 30 de grade, aceasta fiind cea mai comuna solicitare a multor instalatii.
Rulmentii axiali cu role sferice sunt utilizati datorita avantajelor pe care le ofera. Calea de rulare a saibei de pe carcasa este sferica iar centrul razei este amplasat undeva pe axul rulmentului. Un astfel de design ofera capacitatea de autoaliniere a rulmentului. Unghiurile de contactu sunt de 45 de grade si permit rulmentului sa suporte sarcini axiale mari si sarcini radiale mici sau moderate. Astfel de rulmenti pot sa suporte si sarcini mari la viteze moderate sau mici.
Datorita capacitatii lor de a suporta sarcini mari, dar si datorita modului in care se autoalinizata, un astfel de rulment va fi foarte des utilizat in cazul masinilor pe injectie, in cazul macaralelor sau pe alte utilaje mari. coliviile care inconjoara rulmentului sunt de cele mai multe ori facute din alama cu o foarte buna rezistenta la uzura sau din otel presat, care sa faca fata cu succes modului in care rulmentul este folosit.
Scopul rulmentilor este acela de a diminua frecarea dintre doua suprafete. Practic, contactul dintre obiectele metalice determina o frecare intensa care poate determina producerea de caldura dar si distrugerea prematura a componentelor. Rulmentul este cel care reducefrecarea si care mareste durata de viata a utilajelor. Rulmentii sunt compusi din elemente de rostogolire asa cum sunt bilele sau rolele, un inel interior si unul exterior.
Tinand cont de pozitia in care este amplasat rulmentul in sistem, acesta poate sa suporte mai multe tipuri de sarcini, cum ar fi cea axiala, cea radiala sau o combinatie a acestora. In cazul vehiculelor, rulmentul care este montat pe roata masinii suporta sarcini combinate – sarcina radiala se va produce prin greutatea masinii si sarcina axiala se va produce atunci cand masina este in viraje,
Rulmentii axiali sunt facuti sa reziste la sarcini grele sau radiale moderate. Acesti rulmenti sunt folositi de cele mai multe in ansamblele din sistemul de transmisie al masinii – mai exact intre carcasa si arborele rotativ. De asemenea, trebuie mentionat si faptul ca rulmentii axiali, in cazul unui vehicul, sunt cei care giliseaza in contact cu calea de rulare astfel incat sa gestioneze variatiile de viteza pe suprafete.